het bedrijf

Pinkcube levert promotieartikelen voor de zakelijke markt. Denk aan pennen, mokken en bidons. Alles waar je een logo op kunt plakken. Hun producten verkopen ze via ruim 50 specialistische webhops. Klanten vinden hen voornamelijk via performance based marketing. Een echte e-commerce partij dus.

          • klant: Pinkcube
          • taken: merkpositionering, merkcommunicatie
          • contact: Ronald Cuperus

en nu? Vervolgstappen voor Pinkcube

Een klantbelofte krijgt pas waarde als het consequent wordt doorgevoerd. Bewust en onbewust heeft Pinkcube de laatste jaren al veel gedaan om het klanten echt gemakkelijk te maken. Nu deze belofte expliciet op de muren staat kunnen alle activiteiten veel gemakkelijker hierop beoordeeld worden. Alleen diegene die echt passen worden uitgevoerd. Maar ook voor toekomstige merkcommunicatie en zelfs tijdens het aannemen van nieuwe medewerkers kan de merkbelofte een belangrijke rol spelen.

onze aanpak

de vraag

Het gaat goed met Pinkcube. Niet voor niets zijn ze al 2x uitgeroepen tot FD Gazelle. Met die groei komen grote vragen. Waar staat Pinkcube eigenlijk voor? Wat betekent het merk Pinkcube voor klanten? En hoe verhoudt Pinkcube zich tot de concurrentie? Kortom, hoe moet Pinkcube zich positioneren in de markt?

onze oplossing

Echte kracht komt van binnen. Dus zijn we in een aantal sessies met directie en medewerkers op zoek gegaan naar de kernidentiteit van Pinkcube.

Die identiteit hebben we vertaald in een inspirerende interne leidraad;  gewoon – steeds –  beterBij Pinkcube draait alles om het verbeteren van de user experience. Dat is niet zomaar een statement, maar zit in de kern van alles wat Pinkcube doet.

Daarna hebben we de interne leidraad vertaald naar de externe situatie. Hoe past hun visie op de wens van klanten? Hoe positioneert de concurrentie zich? Uit dat proces is een klantbelofte gekomen die klanten aanspreekt, en precies de kern raakt van de Pinkcube merkessentie; moeiteloos het mooiste resultaat.

het resultaat

Voor Pinkcube was het een eye- opener om hun eigen visie zo helder verwoord te zien. De nieuwe merkbelofte verwoord exact de boodschap die Pinkcube uitdraagt met hun producten en diensten.  Tegelijk is het een interne meetlat om nieuwe activiteiten aan te toetsen.

merkkompas

Pinkcube testimonial

“Martijn haal je aan boord voor een frisse blik van buitenaf. Hij weet als geen ander de kernwaarden van een organisatie boven tafel te krijgen en deze te vertalen naar een heldere merkessentie.

Van daaruit zijn we samen gaan schaven aan een externe positionering. Dit traject heeft zeker geholpen om met Pinkcube verder te groeien. Martijn is een bevlogen marketeer, scherp, creatief en to-the-point. Aanrader!”

Ronald CuperusOnline marketing manager

Ook op zoek naar een frisse kijk op jouw merk? Neem contact op voor een kennismaking.