“Find the biggest obstacles that stand in the way of you and your goal, and you’re halfway towards reaching that goal.”

Marketingstrategie

effectieve en krachtige ideeën om jouw doel te halen

Natuurlijk weet jij precies wat je wilt bereiken. Maar weet je ook hoe je dat gaat bereiken? En weten je medewerkers dat ook? Te vaak zijn marketingorganisaties druk met activiteiten, maar missen ze de samenhang om de juiste resultaten te boeken.

Geldt dat ook voor jouw bedrijf?
Dan kunnen we helpen. Samen met je marketingteam maken we een krachtig en heldere marketingstrategie om jouw doel te behalen.
We gaan op zoek naar de belangrijkste obstakels en kansen voor groei, en we bepalen een samenhangende set aan initiatieven om die groei te realiseren. Hiervoor volgen we drie belangrijke stappen. De methode die we gebruiken is OGSM.

  • diagnose

    wat houdt je groei tegen?

  • strategie

    welke strategie gaan we volgen?

  • acties

    welke marketingactiviteiten stellen we voor

deel 1 diagnose

wat houdt je groei tegen?

Zonder diagnose kun je geen recept voorschrijven. Daarom moeten we weten wat er aan de hand is.  Zijn concurrenten misschien andere dingen aan het doen? Zijn de behoeften van je doelgroep veranderd? Bieden je producten nog voldoende meerwaarde ? Spreek je nog wel via de juiste kanalen? Kortom; wat definieert jouw probleem?

Hiervoor zetten we een mix in van deskresearch, workshops en individuele interviews.
Het resultaat is een scherpe diagnose van de barrières waar je met je marketingteam op moet gaan richten.

deel 2 het recept

welke activiteiten versnellen je groei maximaal?

In deel twee bepalen we welke marketingactiviteiten het meest bijdragen aan je doel. Simpel gezegd; we schrijven het recept voor om je doel te behalen. Gaan we je merk versterken, of richten we op nieuwe klantgroepen? Of is het nodig om nieuwe campagnes op te zetten? Belangrijk hierbij is dat we keuzes maken. Activiteiten die niet bijdragen aan de oplossing moeten we niet meer doen. Daarom geven we aan welke activiteiten je beter niet meer kunt doen.

deel 3 concrete actie

wat moet je morgen anders gaan doen?

Goede strategie kan niet zonder actie. Een concrete actielijst is misschien wel het meest belangrijke onderdeel van een succesvolle strategie. Belangrijk daarbij is dat de acties bij elkaar optellen. Alle campagnes moeten daarom passen binnen het recept uit fase 2. Hierdoor is het voor iedereen duidelijk wat de activiteiten bijdragen. Het gevolg; een gemotiveerd team en superveel energie.

Niks is zo praktisch als een goede strategie

Wil jij ook een helder en krachtig marketingplan dat je medewerkers motiveert? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.